Paradise Island Koh Panghan! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Rob en Renee - WaarBenJij.nu Paradise Island Koh Panghan! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Rob en Renee - WaarBenJij.nu

Paradise Island Koh Panghan!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Rob en Renee

16 November 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Maandagochtend begon onze reis van Bangkok naar Koh Panghan. We moesten een minibusje naar het vliegveld om 06.00 dus de wekker ging lekker vroeg om 05.00. Buiten het hotel stonden ongeveer 10 busjes dus het was even uitzoeken welke wij moesten hebben. Maar dat gaat eigenlijk zo makkelijk, je laat je bonnetje zien, wordt in een busje geladen samen met je bagage en dan is t gewoon crossen door de drukke straten van Bangkok. Het was maar goed dat we zo vroeg vertrokken omdat er gedemonstreerd zou gaan worden door de 'gele' die tegen de premier zijn omdat er veel corruptie zou plaatsvinden. Alle straten hingen dan ook vol met gele vlaggetjes. Op het vliegveld ging alles gelukkig goed, alle bagage nog een keer gerangschikt en gecontroleerd en toen door de douane. Wat opvallend was, was dat er verschillende mannetjes stonden met een zogenaamd bordje om hun nek die je wilden 'helpen'. Dit was ook het geval bij een tempel in Bangkok, we hadden speciaal onze knieën en schouders bedekt en toen kwam er iemand naar ons toe en liet vluchtig z'n 'officiële bordje' zien en zei dat we niet goed gekleed waren maar als we nou een toer van een uur door de tempel zouden doen en zouden betalen, dan zou het niet erg zijn.. Dus maar vriendelijk maar duidelijk bedankt en doorgelopen. Iedereen probeert toch een slaatje uit de toeristen te slaan (wat ook wel logisch is, maar wel jammer). Maar goed, hier in Koh Panghan verder niet veel last van gehad. Na de vlucht van een uurtje hebben we nog 2 uur in een bus gezeten en vervolgens 3 uur op een boot dus het was een hele reis. Maar geduld loont want hier in het hotel waar we zitten is echt een paradijsje, goede plek om even te chillen! De baas is Belgisch en heeft een zoontje van 4 die ons wel heel interessant vind. Dus daar doen we af en toe een spelletje mee en proberen we een beetje Nederlands te leren. We zijn hier de enige gasten (op een apart Russisch stel na, die alleen maar in hun hotelkamer zitten en savonds weg zijn) dus hebben we met de baas en z'n zoontje gebarbecued. Alles kwam voorbij, inktvis, krab, garnalen, hele vissen, maar gelukkig voor Rob ook gewoon kip en vlees. Verder hebben we niet niet veel meer gedaan dan alleen lekker zwemmen, zonnen (in de schaduw, want daar verbrand ik zelfs in!) lezen, eten en spelletjes spelen. Super chill dus! Nu is het hier wel flink hard aan t regenen en komen alle dieren, inclusief vieze insecten, naar boven.. Kikkers, sprinkhanen, duizendpoten, wormen en muggen, hmmmmm! Net even lekker nog geluncht hier en straks gaan we naar het volgende hotel wat noordelijker op koh pangan ligt, daar zijn de baaien en natuur nog mooier dan hier dus zijn benieuwd! We hebben trouwens besloten om het lichtjesfeest in Sukothai over te slaan, moest ook wel want we waren onze reservering kwijt geraakt. Dom dom. Maar niet erg want daarom hebben we besloten om tot we naar Vietnam vliegen op 1 december hier in het zuiden van Thailand te blijven en rond februari nog naar het noorden van Thailand te reizen via waar we dan ook zijn.

Voor nu fijn weekend allemaal en we keep you up-to-date! Foto's volgen nog maar is even wat werk om allemaal op de iPad te zetten ;)!
X R&R

• 17 November 2013 - 00:58

Wilhelmine:

dag,

klinkt goed, maar gedurend het reizen dien je ook in thailand wel erg alert te blijven, anders gaan ze je financieel wat lichter maken.
    Goed dat jullie dat op het vliegveld door hadden.
    We hebben vanavond Juultje en tons verjaardag samen gevierd. Was wel leuk, niet erg druk. De kinderen lagen met 4-en boven een dvdtje te kijken.
    Het is hier koud en mistig.
    Geniet van de mooie omgeving en het heerlijke weer.

Groetjes , ook van Gerard.