Down Under!! Eerste dagen - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu Down Under!! Eerste dagen - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu

Down Under!! Eerste dagen

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Rob en Renee

17 December 2013 | Australië, Ballarat

Ballarat, 17 december

We hebben ons campertje nu precies een week, hebben 637 kilometers gereden. Hoog tijd dus om weer een verhaaltje te schrijven.

Toen we waren geland in Melbourne en het vliegveld uit liepen, kregen we gelijk de heerlijk frisse lucht in ons gezicht, wat een verschil met Azië! Waar het vooral benauwd was. Een heel ander klimaat wat het makkelijker maakt om dingen te ondernemen. Het enige nadeel is dat we hier dan ook gelijk last kregen van onze hooikoorts, maar gelukkig was dat snel opgelost door even naar de apotheek te gaan en dezelfde medicijnen als thuis te halen;).

De eerste 3 dagen hebben we vooral gebruikt om Melbourne te verkennen, echt een leuke stad, veel groen en super aardige mensen! De vierde dag zijn we ons hippiecampertje gaan ophalen! Onze eerste gedachte was van hoe gaan we dit 2 maanden volhouden. Maar nu na een week reizen zijn we er blij mee! We hoeven nauwelijks binnen te zitten want het is hier bijna zomer:)! En hoe dichter we bij Brisbane komen hoe beter het weer word!

De eerste dag met de camper hebben we gevuld met het doen van boodschappen, handige kampeerspullen halen en het wennen aan het links rijden!! In het begin was dat wel lastig, vooral de rotondes waren een hele onderneming omdat je hier tegen je natuur linksom moet rijden. Daarnaast zit alles aan de andere kant zoals de handrem, gordel en ook de richtingaanwijzer, zo komt het wel eens voor dat we de ruitenwissers aanzetten ipv de richtingaanwijzer, maar dat gebeurd steeds minder nu. De eerste nacht hebben we dus dichtbij Melbourne op een camping gestaan, in Geelong om precies te zijn.

De tweede dag zijn we in de ochtend vertrokken om echt met onze reis te beginnen. We zijn de dag begonnen met de 'Great Ocean Road' die begint in Torquay. We hebben daar een informatie centrum opgezocht en gelijk de nodige kaarten etc. meegekregen, er zit een GPS bij onze camper maar die hebben we nog nauwelijks gebruikt, omdat alles hier erg duidelijk is. Nu kon onze roadtrip echt beginnen. De eerste indrukken van de great ocean road waren echt prachtig, een hoop mooie baaien met mooie stranden en een lichtblauwe wilde oceaan(ideaal voor surfers, die we ook volop in actie hebben gezien). De weg leidde ons nog langs een paar leuke kustplaatsjes waar we de nodige tussenstops hebben gemaakt. Bij een daarvan hebben we onze eerste kangoeroes gezien, die lagen lekker te chillen op een golfbaan!

De dag daarop hebben we onze weg vervolgd. En het eerste wat we die dag tegenkwamen, waren Koala's! Super leuk om die bolletjes wol in het echt te zien! Je moet echt goed kijken want ze zitten hoog in de boom en 16 uur per dag liggen ze opgerold te slapen. We hadden geluk want na een tijdje zoeken zagen we een moeder en baby koala op zoek naar eten! Helemaal enthousiast zijn we verder gereden naar een camping die adverteerde met het feit dat je er onder koala's zou slapen! Op weg daar naartoe nog genoten van alle baaien langs de great ocean road en op het moment de we onze camping voor die dag naderden kwamen we nog veel meer koala's tegen! Echt hele grappige beesten! Op onze camping zaten ze helaas niet meer omdat daar binnen no time alle bomen kaal waren gegeten en ze dus speciale beschermingskappen om de bomen heen hadden geplaatst. In de omgeving was echter nog genoeg te zien en daarom besloten om hier nog een extra nachtje te blijven staan!

Op dag 5 dus weer verder gereden en na een stukje onderweg zaten er ook kangoeroes in een weiland, wij dus met een ander stel die ze ook had gespot over het prikkeldraad heen gestapt en een stukje dichterbij gaan kijken. Echt leuk want deze kangoeroes waren wel actief in tegenstelling tot de op de golfbaan! Deze dag hebben we de great ocean verder afgereden tot het einde en we zijn toen nog langs de 12 apostels gekomen, hele mooie rotsformaties uitgeslepen door de oceaan. Op het einde van de dag een camping opgezocht aan het strand.

We hebben besloten om via het binnenland terug te rijden richting Melbourne om daarna via de kust naar Sydney te gaan om daar nieuwjaar te vieren en vervolgens verder te gaan naar Brisbane:) We zijn nu dus halverwege richting Melbourne en zijn hier aan het relaxen op een hele fijne camping, het wordt super mooi weer de komende dagen dus doen het even rustig aan.
Omdat het hier zo warm is zijn we al veel gewaarschuwd door de Australiërs dat we goed moeten oppassen voor slangen, omdat die zich in het gras nestelen om vervolgens te gaan zonnen.. Ook moeten we tijdens het rijden oppassen voor over springende kangoeroes, dit schijnt heel veel voor te komen.. De mensen hier zijn trouwens heel aardig, iedereen vraagt of we hier wonen (alsof we er zo Australisch uit zien en vooral met dat mooie accent praten?), of dat we hier op vakantie zijn, wat we doen etc. En vervolgens krijgen we dus heel veel tips wat we wel en niet moeten doen en vinden het erg leuk om ons te helpen. Heel grappig, anders dan de Aziaten die de toeristen helemaal zat zijn;)!

Onze eerstvolgende stop is Philip Island om vervolgens naar Wilsons Promotory National Park te gaan. Hoe dat allemaal was laten we weer snel weten! Foto's volgen nog als we weer fatsoenlijke WiFi hebben, hier kunnen ze nog wat over leren van de Aziaten, nu moeten we naar de Mac of de KFC als we internet nodig hebben ;)!

Groetjes uit Australie,

Renee en Rob

• 17 December 2013 - 07:26

Jordi En Roos:

Hi Rob en Renee,

Wat een leuk stukje weer en wat een toffe dingen maken jullie mee! En super dat jullie naar Sydney gaan met oud en nieuw, echt een ervaring die je waarschijnlijk nooit meer vergeet! Wij houden het wel bij het zonnige mierlo.. ;)

Geniet nog van alles wat op jullie pad komt, tot snel!

Xxx Jordi en Roos

• 17 December 2013 - 08:44

Eva Mennes:

Wat leuk allemaal! Ik heb een kangoeroe voor mijn auto gehad dus ik wilde nog even zeggen dat je niet meer moet rijden nadat de zon onder is. (De lampen verblinden ze en dan blijven ze staan)

Geniet ervan! Australië is the best!

• 17 December 2013 - 08:56

Sandra:

Leuk weer om te lezen ... en af en toe krijg ik ook foto's via je moeder door hihi ;-)
    En fijn om te horen dat ze in Australie zo aardig zijn :-)) en die kustlijn is idd. prachtig, heb die foto's ook gezien ;-) en wauw kangoeroes en koala's!! Super oud-en-nieuw vieren in Sydney, als ik niets meer hoor dan een waanzinnig feest in Sidney gewenst en doe voorzichtig !! Have fun XX

• 17 December 2013 - 13:14

Alex & Patricia :

Hoi Hoi!

Ik ben eigenlijk al om... Denk dat mijn volgende wereldreis met Patricia ons naar Australië gaat brengen! Wordt al helemaal enthousiast als ik dit zo lees en jullie foto's voorbij zie komen.
    Ik ga snel weer werken om de centen bij elkaar te verdienen!

Geniet er nog van samen! En tot de volgende update!

Ciao,

Alex & Patricia

• 17 December 2013 - 13:16

Harm & Saskia:

Hee Rob & Renee,

We zijn weer up to date.
    Elke keer weer een avontuur met jullie schrijven, Leuk om te lezen!
    Leuk zeg die camper haha, we zien jullie al saampjes rondrijden.
    Geweldig.

Heel veel plezier daar en geniet ervan!

Harm & Saskia

• 17 December 2013 - 14:21

Wilhelmine:

Supergave verhalen en foto,s van Azie.
    Kunnen jullie gemakkelijk campings vinden of zitten er ook veel vol?
    Fijne warme dagen voor kerst en tot mails

Wilhelmine en Gerard.

• 17 December 2013 - 17:58

Martin:

Hai Rob en Renee,

Wat een fantastische reis maken jullie , heel gaaf , ik ben jaloers op jullie .

Veel plezier en genieten.

Groetjes, Martin

• 23 December 2013 - 00:38

Karlijn:

Wow... goeie zet Australie! Volgens mij gaan jullie je hart daar verliezen en willen jullie nog wel eens terug. ....? Jullie verhalen doen ons zeker ook zeer niewsgierig worden!
    En dat hippiecampertje geeft volgens mij ook wel een heerlijk vrij gevoel! Zelf weten wanneer je doorrijdt, stopt, links of rechts.... lekker echt op avontuur!!! Ik ben heel benieuwd naar fotoos! Maak ons lekker jaloers, hier is het nat, druilerig en winderig. De ijsbaan ligt in het dorp, Nederland is druk met kerstinkopen en serious request, luna en Bowie maken het goed, lieve groeten Karlijn