Change of plans.. Maleisië! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu Change of plans.. Maleisië! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu

Change of plans.. Maleisië!

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Rob en Renee

21 November 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Change of plans! We zijn net aangekomen in Kuala Lumpur en hebben ervoor gekozen om onze vliegtickets naar Vietnam te cancelen door de overstromingen die daar schijnen te zijn door hevige regenbuien die ontstaan zijn na de tyfoon.

Afgelopen dagen op Koh Phangan zijn nog top geweest. Zijn dus verhuisd naar een andere baai, Haad Salad, waar ik al eerder ben geweest 6 jaar geleden, ik moet zeggen hoe ik er van opkeek hoe SUPER toeristisch dat is geworden. Het backpackers sfeertje was niet meer echt te vinden.. Maar alsnog wel mooi maar denk dat we nog veel mooiere stranden zullen tegenkomen. Vanaf daar wel naar de Full Moon party geweest, dat was wel heel leuk. Iedereen aan de goedkope buckets daar dus t resultaat was natuurlijk veel mensen die de weg een beetje kwijt waren. Die niet meer konden staan, lopen of praten. Zonde! Heel de baai stond vol mensen en ieder hotel had een eigen dj met eigen muziek, top dus! De terugweg naar hotel was wel wat minder, "een suïcidale ride" volgens Ricardo uit "Echte meisjes op de prairie" en de Gouden kooi. Hij zat in hetzelfde hotel als ons. Wat een type is dat hihi!! Zaten in een jeep zonder dak met z'n 8en gepropt en met héél steile heuvels. En dan gewoon op z'n koppeling naar beneden laten vliegen hè, met hobbels en gaten in de weg.. Gelukkig overleefd en de volgende dag lekker bijgekomen aan het zwembad. Laatste nacht daar zijn we nog verhuisd naar de buren omdat ik daar al een keer ben geweest en een mooier resort was. Een minpuntje: er lag een nestje super cute hondjes onder de trap van onze kamer, waarvan er vervolgens een ons de halve nacht wakker wist te houden door kei hard te schreeuwen maar we wilden niet gaan kijken omdat de moeder steeds naar iedereen die voorbij liep blafte. Op begeven moment waren we t wel zat en keken we vanaf t balkon naar beneden, wat bleek, zat dat zielige hondje vast in een soort put!! Dus wij maar meteen aangekleed en toch maar dat mini hondje gered. Na deze lange nacht zijn we alvast met de (schommel) boot en bus terug naar Surat Tani gegaan en daar een nachtje geslapen zodat we de volgende ochtend naar Kuala Lumpur konden vliegen zonder te veel gestres door vertraging met t reizen etc. Reis ging gelukkig prima en toen waren we in Maleisië!

Ondertussen zijn we al naar de Twin Towers hier geweest en dat was wel heel mooi met alle verlichting. Je merkt meteen dat het hier veel westers is, schoner dan Bangkok en ook de mensen zijn vriendelijker. Ook nog een fontein show gezien wat heel veel aandacht trok en hier zijn ze al vol in de kerst (!) sferen. Over de top versierde bomen, lichtjes, sleeën, rendieren, draaimolens en heel veel versiering. Maken we vast een beetje kerstmis mee ;)! Natuurlijk is hier ook een Times Square met alle winkels die daarbij horen. Morgen gaan we de stad nog meer verkennen met de free bus en de mono rail.

Bye-bye!!

• 21 November 2013 - 20:53

Marjan:

Wat een heerlijke dingen doen jullie daar allemaal!! Ohhhhhh Renée, dat je dat nog een keer gedurfd hebt, met zo´n taxi die steile bergen af! Wij hebben dat al eens meegemaakt en werkelijk slopend om met 3 kids (Sam was toen 1,5' op een pick/up te zitten met chauffeur die (om benzine uit te sparen) slechts de koppeling ingedrukt houdt en in een noodvaart de bochtige weg af stuift. Afschuwelijk! Ben al eens uit een vliegtuig gesprongen, maar met die taxi was VELE malen enger!!! Zelfs erger dan die keer dat we met jou en Mwana in een huifkar met een op hol geslagen paard langs een kanaal sjeesden! Gelukkig hebben jullie het ook deze keer overleefd!
    En nu de wereldstad Kuala Lumpur doorkruisen. Die twintowers zijn in ieder geval overtuigend hoog!!
    Heel veel plezier daar en ik hoop snel weer jullie verhalen hier te lezen!!! Dikke kus, Marjan

• 22 November 2013 - 19:22

Wilhelmine:

Hoi,

Wat een ervaringen allemaal. Nu al in Maleisie, hardstikke mooi , denk ik.
    Ik hoorde van mijn zus Truus, dat Sumatra ook heel erg mooi moet zijn.
    Misschien te overwegen, nu jullie niet naar Vietnam gaan.

Bij ons is vandaag de hele grote berkeboom van 18 m. hoog omgegaan. Het was via een echt bedrijf zo gepiept.

Nu hebben we veel hout in voorraad voor de houtkachel die we gaan aanschaffen. Maar voorlopig mogen we dat niet stoken, omdat het veel te nat is.

Het is hier al superkoud. ,s nachts vriest het wat en de wind is erg koud.
    Dus jullie, geniet maar heerlijk van de zon.

Morgen komt Sam bij ons, dat gaat goed. We proberen hem ook wat mee naar buiten te nemen.Want als het aan hem zou liggen , zou hij de hele dag achter de Ipad zitten.

Geniet van de mooie omgeving, weer een andere cultuur en van elkaar.

lieve groetjes ook van Gerard,( hij is niet zo,n schrijver!)
    Wilhelmine.

• 23 November 2013 - 02:04

Renee:

Hoi Wilhelmine, ja we zijn zeker van plan om naar Sumatra te gaan, maar dat ligt in Indonesië hè dus dat gaan we pas over een paar weken doen. Gezellig dat Sam naar jullie komt, iPad is nou eenmaal z'n favoriet en kan die even aan andere dingen denken dan school...
    Btw, deze pagina is gewoon openbaar dus iedereen kan t lezen ;).

Succes daar met de kou en veel plezier vandaag.
    Groetjes terug aan Gerard. X