KL-Cameron Highlands-Penang-Pangkor-KL!! - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu KL-Cameron Highlands-Penang-Pangkor-KL!! - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu

KL-Cameron Highlands-Penang-Pangkor-KL!!

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Rob en Renee

03 December 2013 | Maleisië, Pulau Pangkor

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, wij vliegen vrijdag naar Melbourne!!! We hebben na heel lang zoeken en nadenken toch besloten om vanuit hier naar Australië te reizen, tickets echt onvoorstelbaar goedkoop en niet zo ver hier vandaan natuurlijk! We hebben een hippie camper ( ja, zo heet tie echt, inclusief bloemen en al ) gevonden en daar gaan we 2 maanden mee touren van Melbourne naar Brisbane. Is nog een heel gedoe geweest om m te boeken met uitvallende WiFi tijdens boeken en betalen, pinpassen die niet mee werken, batterijen die opeens leeg zijn tijdens overboekingen... Een paar grijze haren erbij gekregen afgelopen 2 dagen! ( Rob een paar minder ;) )

Maar natuurlijk ook afgelopen weken door Maleisie getrokken. Begonnen in Kuala Lumpur. Daar hebben we de tweede dag een hele wandeling door de stad en een groot park gemaakt. Daar kwamen we uit bij een grote moskee in een islamitische wijk waar net het weekend gebed was afgelopen. Echt waar, heel de moskee liep leeg met wel honderden tegelijk waardoor heel de straten vol stonden met auto's en brommertjes en uitgerekend deze dag had ik een korte broek aangetrokken omdat het echt niet te houden was met de warmte. Dus we hadden groots bekijks en niet altijd even aardig.. Dus t was echt, voor je kijken, doorlopen! Uiteindelijk kwamen we gelukkig weer in de stad en zijn we nog naar het grote shopping district gelopen. Echt werkelijk alle grote en kleine merken kan je hier vinden! T was dan ook super druk met Aziatische toeristen die hier hun portemonnee hier maar al te graag leegden ;). Dit was aan ons niet echt besteed dus met de monorail naar ons hotel gegaan. En vervolgens ( hoe slecht!) frietjes van de MacDonalds gegeten. De volgende dag zijn we tickets gaan zoeken om met de bus naar de Cameron Highlands te gaan. We kwamen uit bij een hele verdieping vol met kleine bureautjes van bus bedrijven. We werden al opgewacht door mannen met walkie-talkies die ons wel even naar het juiste bureautje zou sturen.. Dit ging gepaard met veel geschreeuw en gepush dus uiteindelijk maar vriendelijk gezegd dat we eerst gingen eten en t dan wel zelf zouden regelen. Dit vonden ze volgens mij maar een beetje raar maar ja door dat geschreeuw hadden we er niet meer zo veel zin in. Zelf gewoon tickets gevonden voor een minibus dus alles prima gegaan. Ons guesthouse zat in Chinatown dus dat was soms nog een hele klus om ons daar door heen te wurmen met super veel stalletjes die maar 30 centimeter over hielden om te kunnen lopen voor beide kanten.. Ons niet laten verleiden door al de spullen die je werden aangeboden ;)!

Volgende dag naar de Cameron Highlands! 4 uur in een hobbel busje met een hele Maleisische familie met een crossende chauffeur was een hele uitdaging, maar voor hier heel normaal! Ondertussen had ik ook nog m'n bril laten liggen (moest natuurlijk een keer gebeuren..) in het hotel waar we werden opgehaald! Dat was even wat minder maar gelukkig had ik m de volgende dag al weer terug doordat die minibussen elke dag op en neer rijden tussen KL en Cameron Highlands!
Eenmaal daar zijn we beland bij Fathers Guesthouse en dat was prima! Daar meteen een tour geboekt om voor de volgende dag naar de mooie thee plantages en en het Mossy Forest te gaan. Hadden nog twijfels omdat we liever zelf wilden gaan maar uiteindelijk helemaal geen slijt van gehad! De plantages waren echt heel mooi met heel veel uitkijk punten waardoor je over heel de valleien kon uitkijken. Ook het Mossy forest was indrukwekkend, daar is het zo vochtig dat de boomtoppen vol gegroeid zijn met mos waardoor het heel anders was dan t regenwoud zelf. Gelukkig hier nog hele charmante wandelschoenen gekocht want t was super glad. Een Japanner die ook mee was met de tour was op slippers, niet heel slim want hij gleed overal uit.. Foto's volgen nog! Dag daarop zijn we zelf de jungle in gegaan en naar een uitkijkpunt gelopen en geklommen via de boomwortels, wat echt zwaar was met de hitte! Maar t uitzicht en de jungle zelf was uiteindelijk echt heel mooi dus de moeite waard! In het stadje ( lees: een grote straat met 2 kleine zij straatjes ) kon je heel lekker Indiaas eten en daar hebben we eigenlijk dan ook elke middag en avond gezeten. De volgende 2 dagen regende het helaas, dus zijn we in het guesthouse gebleven en daar spelletjes gedaan met nog een ander gezellig Nederlands stel, Erick en Kirsten, en ook mee gegeten dus het slechte weer was uiteindelijk helemaal niet zo erg! Zij gaven ons de tip om nog naar het eiland Pankor te gaan, want daar zou hele mooie natuur zijn, minder toeristen en een leuke sfeer zijn, waar ze helemaal gelijk in hadden want daar zijn we nu! Maar eerst zijn we nog met een busje naar Penang gereden. Hier vonden we t alleen niet zo leuk. Het stadje Georgetown staat op de UNESCO lijst dus we hadden onze verwachtingen! Maar t enige wat we er van vonden was dat t er ontzettend druk was, heel veel verkeer zodat ergens lopen gevaarlijk was en door de drukte was t ook niet heel fris.. Besloten om niet lang daar te blijven en de dag door te brengen met souvenirs kopen en een beetje rondwandelen. Dus dag daarop verder gereisd, met de ferry eerst naar Butterworth, met de bus naar Lumut en toen met een soort onderzeeër wat ook een ferry moest voorstellen naar Pulau Pankor! Ondertussen nog bijna een ongeluk met de bus gehad want de chauffeur dacht volgens ons dat hij een formule 1 coureur was.. Hij moest uitwijken voor een auto die ineens midden op de weg stil stond dus dat ging gepaard met piepende, slippende banden dus dat was wat minder! Uiterlijk veilig aangekomen op het eiland en dat is echt wel heel erg mooi. Het is nu ook school vakantie in Maleisië dus toen we aankwamen schrokken we wel van de drukte maar die was er gelukkig alleen in het weekend. Nu is het hier opvallend stil! Je hoort en ziet nu veel van die Hornbills die hier veel rondvliegen en ook apen hoor je af en toe! Zitten in een heel leuk guesthouse waar de enige westerse toeristen zitten op het hele eiland dus dat is wel gezellig! De eigenaar blowt wel de hele dag door met kind erbij en al, maar dat is kennelijk normaal ;)! Kamers wel heel schoon en netjes want als hij klaar is gaat hij werkelijk alles schoon maken, dus top! Ook komen er savonds een paar van z'n maten langs die vervolgens alles blank zetten, ook kennelijk heel normaal ;)! Vandaag naar een baai verderop gelopen, Coral Bay en dat was heel mooi! Ook bijna de enige daar, met af een toe een verdwaalde toerist dus heel chill! Mooie schelpen gevonden die we aan de spiegel van de hippie camper gaan hangen ;)! Morgen gaan we fietsen huren en het eiland rond fietsen. Schijnt leuk te zijn dus als fietsende Nederlanders kunnen we dat natuurlijk niet laten lopen. Hier is niet zo'n goede internetverbinding dus foto's op de iPad zetten gaat niet zo makkelijk. Als we weer in KL om vanuit daar naar Melbourne te vliegen, proberen we ze weer op de site te zetten!

Byeeeeeee! X

• 03 December 2013 - 13:27

Helga:

hey Rob en Renee
    wat een mooie reisverslagen, jullie hebben een super leuke tijd.
    wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.
    nog een hele fijne reis en veel plezier.
    groetjes Henk en Helga

• 03 December 2013 - 16:55

Sandra:

Wauw wat een geweldig verhaal weer om te lezen :-))) zo gaaf naar Melbourne en dan met een hippie bus erop uit hihi Successsss en genieten !!!! XX

• 03 December 2013 - 19:31

Wilhelmine:

super, tot nu toe al veel ervaren en mooie dingen gezien. Nu dan ook nog naar Australie met een campertje.
    Succes met de vlucht en het starten met de campertocht

Groetjes W en G.

• 11 December 2013 - 17:56

Marjan:

Hoi australiegangers, Goed in Melbourne aangekomen en na wat (gedwongen) rustige dagen in Melbourne sinds 2 dagen op weg in jullie bloemengevaarte;-)) Hopelijk rijden jullie iedere ochtend weer goed links! haha Heel veel plezier in jullie huisje op wielen! liefs mama