Times flies... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu Times flies... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu

Times flies...

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Rob en Renee

31 Januari 2014 | Australië, Rainbow Beach

Weer even een update van afgelopen anderhalve week. Nadat we een gepaste en super gezellige aussie afscheids bbq met Chris en Katie hebben gehad, zijn we de volgende dag weer doorgereden. Eerst hebben we even een stop gemaakt bij een ziekehuis speciaal voor koala's. Gelukkig waren er op dat moment geen koala's die net gewond aankwamen maar wel hebben we een aantal sneue beestjes gezien. De meeste koalas die hier worden gebracht zijn aangereden, aangevallen door honden of gevlucht van de bosbranden, zielig! Maar gelukkig komen ze er bijna allemaal weer bovenop doordat er speciale zorg voor bestaat hier in het land waar bijna alles kan :)! Hierna hebben we heel lang gereden en zijn we uitgekomen bij South West Rocks. Naast de camping was er pas een brand geweest dus we vroegen hiernaar aan de receptioniste en zij vertelde dat twee meisjes van 12 de brand opzettelijk hadden aangestoken.. Echt zo maf! Iedereen is hier, heel begrijpelijk, lichtelijk panisch over brandgevaar en dan wordt het dus gewoon aangestoken. Net voor de grens waar de huizen begonnen is het gelukkig geblust. De volgende dag zijn we nog naar een groot duigebied gereden waar denk ik wel honderd kangaroes zaten, echt heel leuk! Vanuit daar weer verder gereden, ook weer heel lang, en daarna aangekomen in Lennox Head. We waren nogal gaar van 2 dagen lang rijden dus hebben hier uiteindelijk niet veel meer gedaan dan aan het zwembad gelegen, wat helemaal niet erg was ;)! We wilden de volgende dagen niet weer hele dagen in de auto zitten dus zijn een stukje verder gereden naar Byron Bay om daar 3 dagen te blijven. Dit was echt een heel grappig stadje met veel backpackers en australische vakantiegangers dus t was heel gezellig. Waren heel veel bandjes en zangers (busking noemen ze dat hier) die op straat speelden en zo hun geld verdiende. De eerste dag hebben we een beetje het stadje verkent en daarna op het strand gelegen. Besloten om maar ook echt een keertje uit te gaan hier, en we begonnen de avond hier bij een strandclub waar echt iedereen, zelf de oudste mannen met grijze baarden, zn ID moest laten zien. Hier kwam een DJ en t begon best veelbelovend maar daarna vonden we het een beetje eentonig worden dus besloten om ergens anders naar toe te gaan. We hadden overdag al gehoord dat we naar de club Cheeky Monkys moesten gaan omdat alle backpackers daar heen gingen dus besloten om daar een paar drankjes te gaan nuttigen. Na in een lange rij te hebben gestaan werden onze ID's weer uitvoerig gecontroleerd en er werd zelfs een foto gemaakt voordat we naar binnen mochten. Haha best een gedoe maar wel goed want er zijn hier bijna geen ruzie's of problemen omdat iedereen zich hier heel goed rustig weet te houden doordat alles zo gecontroleerd wordt. Eindelijk binnen was het heel druk en bijna alles bestond uit podium dus was heel gezellig. Nog even goed kunnen lachen om bepaalde mensen die zich goed voor schut zetten, pfff maffe mensen heb je er hier af en toe echt tussen zitten! Hierna nog even een ouderwetse falafel en kebab gehaald en toen eindelijk in ons busje beland en naar de camping gereden. De volgende dag was het Australia Day en hadden al gehoord dat deze dag vooral uit bier en aan het strand liggen bestond voor de Australiers zelf. Hier hadden we niet zo veel zin in dus hebben voor die dag een moutainbike gehuurd en daar naar een national park mee gefietst waar we uiteindelijk een hele mooie wandeling konden maken langs de baaien om vervolgens bij het meest oosterlijke punt van Australie uit te komen. Hier konden we ook weer uitkijken over de eindeloze oceaan, super mooi. Na deze wandel en fietsttocht ( wat we niet helemaal meer gewend waren ) zijn we uiteindelijk een beetje vermoeid toch op het strand neegeploft en ons gevoegd tussen de dronken maar gezellig Australiers ;)!

Helaas moesten we de volgende dag wel weer verder omdat we nog meer moesten zien. Dus zijn we verder gereden naar de Gold Coast, klonk veelbelovend maar heel leuk vonden we het er niet. Heel de kust staat vol met grote hotels en wolkenkrabbers dus we vonden het een beetje het Lloret van Australie lijken. Hier toch maar even geluncht en de een beetje rondgelopen om het toch even gezien te hebben. Wat wel leuk was dat de hele Gold Coast uit een lang strand bestaat van een aantal kilometer lang dus dat zag er wel weer indrukwekkend uit. De volgende dag zijn we onze eindbestemming Brisbane maar heel snel voorbij gereden want willen eigenlijk nog niet naar huis ;)! Uitgekomen in het mooie Noosa. Hier wat informatie verzameld over kajakken door de rivieren omdat we dit nog op de terug weg willen doen. 's Avonds zaten we lekker chill op het strand naar de zonsondergang te kijken, totdat Rob ineens zegt, ''kijk eens daar, daar vliegen echt heel veel vogels onze kant op''. Nou, wij afwachten om te zien wat het precies waren, bleken het echt hele grote vleermuizen te zijn! En t waren er echt honderden die over onze hoofden vlogen dus t was opeens een heel stuk minder chill ;). Rob is meteen zn angst voor vleermuizen kwijt hihi.. Besloten om de volgende dag nog verder naar het noorden te rijden, zodat we zeker alles kunnen zien wat we willen zien en doen voordat we weer richting huis gaan. We zijn toen naar Tin Can Bay gereden omdat je hier sochtends wilde doflijnen kan voeren. Dit hebben we dan ook natuurlijk gedaan en dat was echt heel erg leuk. We zijn om 7 uur sochtends naar de haven gereden omdat ze daar zouden zijn. Eerst hebben we gewoon een uur in het water gestaan terwijl er 2 dolfijnen rondjes om ons heen zwommen en ons een beetje zaten te bekijken. Vervolgens mochten we ze vis voeren, super leuk! Na deze bijzondere ervaring zijn we een stukje verder gereden naar Rainbow beach, waar we nu zijn. Hier hebben we weer een hele mooie camping in de duinen gevonden waar we recht op de zee en Fraser Island kijken.

Helaas is er vanochtend een cycloon aangekomen in Cairns, een stuk verder naar het noorden, maar daardoor zal het de komende dagen niet meer zo mooi weer zijn. Dit is wel jammer want door de sterke windvlagen is het niet veilig om te surfen, terwijl Rob het nog wel wilde wagen, hopen dat t ergens in de laatste week nog kan! Nu gaan we naar een strand waar de kliffen bestaan uit verschillende kleuren zand, vandaar de naam rainbow beach. Nog verschillende dingen meer op de planning staan maar dat horen jullie nog hoe het is geweest ;)! Ondertussen zijn de Australiers nog steeds zo aardig en relaxt, kunnen wij in het kleine Nederland nog wat van leren! Onze laatste week gaat over twee dagen alweer in, t gaat zo snel!

Tot over een paar dagen! Cheeeeers! xx

• 01 Februari 2014 - 20:09

Wilhelmine:

Wat een leuke verhalen over jullie belevenissen. De natuur, het strand en de dieren springen er voor ons vooral uit. En daarnaast zijn jullie zijn lekker de hele dag buiten.
    Goede reis verder! Wilhelmine en Gerard!

• 03 Februari 2014 - 13:33

Alex & Patricia :

Wauw! Klinkt weer super!
    Bizar die vleermuizen, hebben jullie daar foto's van kunnen maken?
    Hopelijk kan Rob nog een keer op de surfplank staan, want dat lijkt mij wel een unieke ervaring daar! Enjoy en stiekem tot snel! <3