Living the good Aussie life! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu Living the good Aussie life! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Rob en Renee - WaarBenJij.nu

Living the good Aussie life!

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Rob en Renee

21 Januari 2014 | Australië, Port Macquarie

21 januari.

De afgelopen dagen zijn weer heel erg leuk geweest! Sydney is echt zo ontzettend groot dat we bij lange na niet alles hebben kunnen zien maar wel de belangrijkste plekken natuurlijk. We konden gelukkig terecht op een camping die maar een half uur van de stad was met de trein. Toen we aankwamen zijn we dan ook meteen op de trein gestapt, waren zo benieuwd! Wat heel leuk was, we kwamen in de stad over de Harbour Bridge dus hadden heel mooi uitzicht over de haven. Daarna zijn we natuurlijk, samen met alle andere toeristen, naar The Opera House gelopen. Dat is echt ook weer zo groot en mooi om te zien, ook de Harbour Bridge vanaf de kant gezien, ook heel groot en mooi! Ondertussen kregen we ook nog een paar optredens van straatartiesten en aboriginals mee, dat past natuurlijk weer helemaal bij zo'n grote stad. Was wel heen hele overgang van de rustige mooie kustplaatsjes en binnenland naar Sydney! Het was even zoeken wat we precies wilden doen, maar we hadden van een stel dat naast ons stond op de camping, dat Darling Harbour heel leuk was overdag en savonds dus daar zijn we vrijwel meteen naartoe gelopen. Hier zijn we geëindigd op een terrasje met happy hour dus we hebben ons prima vermaakt tot de avond! Het stel had gelijk want het was echt heel gaaf om zo'n grote haven savonds te zien met alle lichtjes etc. De volgende dag was het 4 januari, en het was dus een dag voor rob z'n verjaardag en twee voor de mijne dus zijn we op cadeautjes jacht gegaan. Uiteindelijk geslaagd in een heel groot winkelcentrum en daarna lekker naar Hyde Park gegaan waar heel veel mensen lagen. Mijn verjaardag was ook heel erg geslaagd want die dag zijn we naar Bondi beach gegaan. Het was echt heel mooi weer dus het was even zoeken naar een plekje tussen alle vakantiegangers maar toen we eenmaal zaten was het echt top! Snap wel waarom ze het tv programma hier opnemen want de stroming was echt heel erg sterk, hoge golven en heel koud! Toch gingen er veel mensen in en gelukkig hebben we geen life aflevering van Bondi Rescue gezien ;). Wel stond de camera ploeg klaar om de zee op te gaan voor als er iets zou gebeuren. Daarna onze verjaardagen lekker afgesloten bij een pizzeria en ben&jerry ( natuurlijk ;)! ) de volgende dag zijn we naar The Blue Mountains gereden. Dit was weer heel anders dan de grote stad maar heel mooi. We kwamen eerst uit bij een uitkijk punt waar je over heel de valleien en bergen kon uitkijken, soms onvoorstelbaar hoe groot het allemaal kan zijn! Daarna een plek gaan zoeken om te gaan slapen en we kwamen uit bij een camping midden in de bergen en bossen. Onze overbuurman had 3 puppy's dus dat was wel even leuk kennis maken! De volgende dag zijn we naar de Katoomba water vallen gegaan. Echt weer groot! Na heel wat trappen en over de bospaden lopen en struikelen kwamen we uiteindelijk bij de watervallen uit. En wat voor!! Er was een heel groot plateau onder waar een paar jongens op stonden maar om daar te komen moest je wel over een hekje heen. Toch ook even snel gedaan voor wat foto's, maar vervolgens kwamen er steeds meer mensen dus het werd toch wel gevaarlijk met een afgrond onder t plateau waar we maar niet meer aan terug moeten denken ;). Ook kwam er een Chinees achter ons aan die heel erg dichtbij de rand ging staan, iewk! Vervolgens struikelde hij ook nog eens bijna.. Weer terug op de camping zijn we het Engelse stel Katie en Chris tegengekomen. We hebben gezellig kampvuur gemaakt en natuurlijk de bijbehorende marshmallows gegeten. Volgende dag de Grand Canyon walk gedaan, ook weer heel mooi. We liepen steeds onder de rotsklif waar we steeds watervallen en beekjes tegen kwamen. Ondertussen hebben we ook de tickets naar Nederland geboekt en vertrekken hier op 10 februari van Brisbane om vervolgens 30 uur later via Melbourne en Abu Dhabi op Schiphol aan te komen!

Na de sprookjesachtige Blue Mountains zijn we naar Newcaslte gereden. Hier noemen ze het de tweede grote stad van New South Wales maar dat vonden we eigenlijk wel meevallen. Wel een leuk stadje maar wat we wel vreemd vonden was dat bijna alle jongeren op blote voeten liepen.. Zal wel bij t 'no worries' gevoel horen ;)! Dat hebben we maar overgeslagen en zijn na t stadje natuurlijk naar het strand gegaan. Ondertussen kwamen we nog een jong stel tegen met een kindje die hier wonen en elk weekend naar Newcastle komen omdat ze het er zo leuk vinden. We werden vrijwel meteen door ze uitgenodigd om bij ze te komen eten en douchen omdat we al zo lang met t busje reisden. We gingen helaas niet dezelfde kant op als waar ze woonden dus moesten t nog steeds met t busje doen ;). Wel leuk dat veel mensen hier zo vriendelijk en gastvrij zijn! We hebben geslapen aan het strand en werden de volgende dag met een heel mooi uitzicht van de zonsopkomst op het strand wakker. Wat ook heel grappig is, heel veel mensen zijn al zo vroeg op om rond 6/7 uur sochtends al te gaan surfen,zwemmen, volleyballen, voetballen, hardlopen of om gewoon op het strand te gaan liggen. Heel chill om te zien, zo anders dan in Nederland.. Hier kwamen we ook weer het Engelse stel tegen en hebben een goede Aussie bbq met ze gehad! Na het eten wilden we weer terug gaan naar onze busjes en daar waren een aantal mensen aan het vissen, maar ze waren zo dronken dat ze agressief tegen ons begonnen te doen. Een man zei tegen Rob " I know you, I've seen you on the news, you have to go now!" Ondertussen werd er ook een hoop agressief gescholden dus zijn maar snel de bus in gegaan en weg gereden. Heel raar was t! Gelukkig de nacht overleefd en doorgereden naar het super mooie Anna Bay. Daar zijn hele hoge en grote zand duinen dus wilden meteen proberen of we eraf konden glijden. Eerste poging met de kartonnen dozen mislukte helaas haha.. Toch maar naar de professionele sandboarders gegaan en daar mee de duinen op gegaan. Dit was gelukkig wel een succes en t ging goed! Wel zaten we van top tot teen onder het zand dus maar snel een duik in de zee genomen. Daarna nog doorgereden naar Nelson Bay, ook weer heel mooi en hebben ook weer geslapen op het strand. De volgende ochtend was het heel leuk wakker worden want we hadden gehoord dat je hier dolfijnen kon zien zwemmen. Dus vroeg de wekker gezet en ja hoor we zagen ze echt voor bij komen! Op twee meter van het strand zag je steeds de rug en vin boven water komen, konden we dus ook weer van ons must see/do lijstje afstrepen.

Na deze leuke ochtend zijn we naar de Hunter Valley gereden. Dit was weer een heel stuk naar het binnenland rijden maar t was t waard! Door hele mooie valleien, bergen en weilanden gereden om vervolgens uit te komen bij de wijngaarden. Hier moesten we natuurlijk even gebruik van maken en zijn gaan wijn proeven! Dit was wel heel leuk en werd natuurlijk steeds leuker naarmate ze meer wijn schonken ;).
Uiteindelijk zijn we na de wijntjes ergens in the middle of nowhere gestopt om daar te gaan slapen. Dit was op een rest area maar wisten niet dat dit vlakbij een militaire basis was. Dus we hebben daarna de hele nacht mee kunnen genieten van hele harde muziek en veel geschreeuw. Ondertussen was het ook ontzettend heet en benauwd dus dat was niet zo'n fijne nacht. De volgende ochtend hoorden we dan er ook heel veel bosbranden zijn hier vanwege de hittegolf en dan vooral in het binnenland.. Hm niet zo prettig omdat we wisten dat we nog verder het binnenland in gingen omdat we naar een country festival wilden gaan. Besloten om toch maar verder te rijden want we wilden het wel zien. Dit was echt ontzettend heet en zelfs de airco kon het niet opbrengen om voor koude lucht te zorgen. Maar toen we er uiteindelijk na 4 uur rijden aankwamen was het heel leuk. Wel wat minder druk dan we hadden gedacht want het speelde zich voornamelijk af in de kroegjes. Eerst maar eens een slaap plek opzoeken en dat was nog best een gedoe want het was heel druk. Uiteindelijk bij een rest area aangekomen wat dicht bij het dorpje was zodat we er heen konden lopen. Na gebruik te hebben gemaakt van de solar shower (lees: opgewarmd water uit een grote 25 liter zak, buiten achter het busje, ooooohh wat zullen we onze eigen douche waarderen als we weer thuis zijn ;)!) van Katie en Chris, richting het stadje gelopen en daar ons vermaakt tussen alle cowboys en cowgirls inclusief laarzen, hoeden, baarden en bijbehorende kleding. Heel grappig om te zien dat t hier echt nog zo speelt! Uiteindelijk zijn we beland in een kroeg waar veel mensen al behoorlijk wat bierpullen op hadden dus goed kunnen lachen om alle hippe dance moves van de cowboys! De volgende dag zijn we naar Port Macquirie gegaan omdat het echt te heet was in het binnenland. Op de weg terug naar de kust zijn we weer door heel veel verschillende natuur gekomen wat weer heel mooi was. Wat wel jammer was om te zien, er waren ook hele bossen zwart en dood door de bosbranden, we mochten in het binnenland dan ook niks van vuur of iets in die richting hebben doordat het super droge gras gevoelig is voor brandgevaar. Nu zitten we weer lekker veilig zonder brandgevaar aan het strand in Port Macquirie, heerlijk!

Morgen gaan we weer verder naar het noorden en we moeten de vaart er in houden want we hebben nog maar drie weken! De tijd is echt heel snel gegaan!
Wat we nog op de planning hebben staan is naar een koala ziekenhuis te gaan hier in Port Macquirie, kajakken en dolfijnen spotten in Noosa, wilde dolfijnen voeren vanaf het strand op Fraser Island, schildpaddeneieren verplaatsen in Hervey Bay om ze vervolgens een paar dagen later ook uit te zien komen en een 4wd pick up te huren om over de mega zand duinen op Fraser Island te crossen ;). Ondertussen genieten we nog volop van al het moois hier, echt een aanrader, het relaxte en leuke Australië!

Foto's volgen weer snel! Byeeeeeeeee x.

• 21 Januari 2014 - 09:25

Marjan:

hoi lieverds! Nog maar drie weken... Wow wat is dat snel gegaan! en dan nog zoveel te doen!! Over die boze visserslui hadden jullie niks gezegd! Typisch geval van mama-selectieve informatie...;) haha. Klinkt avontuurlijk hoor dat slapen aan het strand, heerlijk!! Gelukkig kan dat daar nog op genoeg plekken. Zeker als je met andere mensen opreist. Nu samen naar het noorden Naar het Pieterburen voor de koala's en schildpadjes redden. Schattig! heel veel plezier verder! jullie zijn lekker bruin geworden ondanks het hoedje:))) tot de 11e in Amsterdam. Sam verheugt zich enorm op het weerzien met jullie! en wij ook natuurlijk:)) Dikke kus mama

• 21 Januari 2014 - 10:06

Sandra:

Uiteraard zit er ook mama selectieve info bij hahaha ..... ontzettend leuk weer om allemaal te lezen :-))) hier verder geen bijzonderheden, alleen druk aan het werk en zeker dat verlangen naar vakantie en zeker als je dit allemaal leest, zucht! Hihi veel plezier, geniet nog van de laatste weken! Liefs Sandra XX

• 21 Januari 2014 - 18:52

Franca:

hallo,
    leuk om jullie reisverslag te lezen, minder leuk van de vissersmannen.
    nog allerlei things to do voordat jullie weer naar huis gaan. En zoals Sam verheugen wij ons
    ook op jullie thuiskomst. maar eerst gaan jullie nog lekker genieten van al het moois en het mooie weer. dikke knuffel van ons mama en gerard

• 29 Januari 2014 - 11:24

Wilhelmine:

Nog even genieten, time flies.
    Neem wat warmte mee, het begint hier echt koud te worden!
    groetjes en fijne (rond)reis en terugvlucht!